השוקולד שכבש את העולם: סיפורו של FIX Dessert Chocolatier מדובאי 🍫
FIX Dessert Chocolatier, שנוסד ב-2021, הפך לתופעה עולמית ב-2024. בואו נגלה מה הופך אותו למיוחד כל כך.
דובאי, איחוד האמירויות הערביות – מה שהתחיל כמיזם שוקולד קטן בדובאי הפך לתופעה עולמית, עם אלפי אנשים מנסים להשיג את מה שהפך להיות אחד המוצרים המבוקשים ביותר ברשתות החברתיות.
FIX Dessert Chocolatier, שנוסד ב-2021 על ידי Sarah Hamouda, צבר תאוצה מסחררת ב-2024 עם השקת סדרת השוקולדים הייחודית שלו. החטיף המפורסם ביותר, "Can't Get Knafeh of It", משלב שוקולד חלב עם מילוי פיסטוק, טחינה וקטאיפי, בהשראת הקינוח המזרח תיכוני המסורתי.
"בהתחלה קיבלנו כשש הזמנות ביום," מספרת Hamouda בראיון בלעדי. "היום אנחנו מקבלים עד 100 הזמנות בדקה." הביקוש הגיע לשיאים חדשים כאשר נודע כי אפילו שייח' חמדאן בן מוחמד אל מקתום קיבל סט מותאם אישית.
התופעה לא נעצרת בגבולות דובאי. ברחבי העולם, אנשים מנסים ליצור גרסאות חיקוי, ויוטיוברים מפרסמים סרטונים עם מתכונים ביתיים. "זה מדהים לראות את ההשפעה שיש למוצר שלנו," אומרת Hamouda. "אנחנו לא רק מוכרים שוקולד, אנחנו מציגים את התרבות והטעמים של המזרח התיכון לעולם."
הצגת פוסט זה באינסטגרם
מומחי שיווק מציינים כי הצלחת FIX נובעת משילוב של טעם ייחודי, אסטרטגיית שיווק חכמה וכוחן של הרשתות החברתיות. "הנדירות והקושי בהשגת המוצר יוצרים ביקוש עצום," מסביר ד"ר מוחמד אל-עלי, מומחה לשיווק דיגיטלי מאוניברסיטת דובאי.
למרות ההצלחה, FIX נתקל גם באתגרים. החברה נאלצת להתמודד עם זיופים ומכירות לא מורשות, ומזהירה את הצרכנים לרכוש רק דרך ערוצים רשמיים.
באשר לעתיד, Hamouda רומזת על תוכניות להרחבה גלובלית וטעמים חדשים. "אנחנו רוצים להביא את החוויה הזו לכמה שיותר אנשים," היא אומרת. "אבל לא נתפשר על האיכות והייחודיות שהפכו אותנו למה שאנחנו."
FIX מציע מגוון טעמים ייחודיים, כל אחד עם שם משעשע ומשחק מילים באנגלית:
- "Can't Get Knafeh of It" (אי אפשר להפסיק עם הכנאפה) – הטעם המפורסם ביותר, המבוסס על הקינוח המזרח תיכוני המסורתי.
- "Mind Your Own Buiscoff" (תדאג ללוטוס שלך) – בטעם עוגיות לוטוס הפופולריות.
- "Cereously Chewsy" (ברצינות לעיס) – המשלב טעמי דגנים פריכים.
- "Butter To Be Safe Than Salty" (עדיף חמאתי מאשר מלוח) – המציע איזון בין מתוק למלוח.
- "You Karak Me Up" (אתה גורם לי לצחוק כמו כרך) – בהשראת תה הכרך הערבי המסורתי.
- "Pick Up A Pretzel" (תרים בייגלה) – המשלב טעמי בייגלה מלוח.
כל הטעמים זמינים במחיר של 68.25 דירהם (כ-18.5 דולר) לחטיף. להשגת השוקולד, על הלקוחות להיות ערניים ומהירים: החברה משחררת מנות מוגבלות פעמיים ביום, ב-14:00 וב-17:00 שעון דובאי, אך ורק דרך אפליקציית Deliveroo. מומחים ממליצים להתקין את האפליקציה מראש, להירשם עם מספר טלפון מקומי (אפשר לבקש עזרה מעובדי המלון), ולהיות מוכנים עם האצבע על כפתור ההזמנה ברגע השחרור. "זה כמו לנסות להשיג כרטיסים להופעה של כוכב על," מסביר תייר שהצליח לרכוש את השוקולד. "אתה צריך להיות מהיר, ממוקד, ובעיקר – בר מזל."
בינתיים, התור הווירטואלי ל-FIX ממשיך לגדול, עם צרכנים מרחבי העולם מחכים בקוצר רוח לטעום את השוקולד שכבש את האינטרנט. נראה שלפחות בעתיד הקרוב, הטירוף אחרי שוקולד דובאי הזה לא הולך להיעלם.