טל מסכמת טיול מדהים בדובאי

וואו! אחד הטיולים המדהימים!

בדובאי מאוד אוהבים ישראלים, כל נותן שירות שנתקלנו בו היה חברותי, שירותי ונתן הרגשה טובה של "ברוכים הבאים", כולל בשדה התעופה.

קודם כל אתחיל בתודה לכל מי ששיתף בסיכום הטיול שלו ובתמונות – קראנו הכל לפני הנסיעה וזה ממש עזר להפיג חששות לגבי היעד ולארגן את תכנית הטיול שלנו.

גם כאשר הסתובבנו בדובאי היינו בקשר עם הקבוצה וכך נודע לנו שביטלו את הטיסה שלנו חזרה והיה לנו מספיק זמן להתארגן על טיסה חלופית. הטיפים כאן ממש מועילים וגם אנחנו ננסה לתת קצת טיפים מהניסיון שלנו.

אז הטיפ הראשון – המלצה חמה על מירי, סוכנת האטרקציות של האתר שסגרה לנו את כל מה שרצינו בדיוק כמו שרצינו ועזרה לסדר את הלו"ז למרות כל החפירות הבלתי נגמרות שלנו.

המלצות כלליות:
  • לתכנן את הטיול מראש, לרכוש כרטיסים לאטרקציות מראש ולעבוד צמוד למפה של גוגל כדי להבין מה המרחקים בין האטרקציות למלון ומה אפשר לעשות באותו איזור. לכל דבר שעשינו הדפסנו מפה, זה עזר כשנפלנו על נהגי מוניות שלא הבינו לאן אנחנו רוצים להגיע. על האטרקציות לשלם רק כשמקבלים את התשובה השלילית של בדיקת ה PCR, מירי סגרה לנו הכל במקצוענות רבה ערב לפני הטיסה.
  • לא לקחת חבילה עם העברות! אנחנו לקחנו ונתקענו בשדה התעופה שעה וחצי עד שעלינו על האוטובוס עם כולם. בחזור רצו לאסוף אותנו 5 שעות לפני הזמן לשדה התעופה. ממש חבל לבזבז את הזמן היקר הזה, עדיף לקחת מונית באופן עצמאי.
  • מוניות – לקחת רק את המוניות עם הגג הצהוב למרות שיגיעו אליכם נהגים של המוניות היקרות – סרבו בנימוס אם אין לכם חשק לבזבז סתם. במוניות הצהובות, המונה מתחיל מ-5 דירהם במידה ועליתם עצמאי ולא הזמינו לכם מהמלון (אז המונה יתחיל מ 12). נהגי המוניות שנתקלנו בהם היו נחמדים מאד גם כששמעו שאנחנו מישראל, כולם הודים או פקיסטנים ואוהבים לתת טיפים על מה יש לעשות בדובאי. לא תמיד היה קל לתפוס מונית, נעזרנו באפליקציית CARREM. בחזרה למלון מהקניונים יש איזור מסוים בקניון שרק ממנו ניתן לאסוף נוסעים וצריך לעמוד בתור ארוך שמסומן בסרט. יש סדרנים בכל מקום וכדאי לשים לב לשילוט בתוך הקניון לגבי איזור המוניות כי הקניונים פשוט עצומים.
  • אנחנו ישנו במלון הילטון אל הבטור , מלון מעולה עם ארוחת בוקר מדהימה ושירות חלומי, האטרקציות היו בין 15 דקות לחצי שעה נסיעה מהמלון. את ההופעה המפורסמת במלון הזה, "לה פרל", דווקא פספסנו, הם לא מופיעים בראשון ושני, וכדאי להזמין מקומות מראש בכל מקרה.
  • מבחינת בדיקות PCR – בשדה התעופה מאד מאורגנים ומסודרים, לא היו תורים בכלל והבדיקה עברה בקלות, את הבדיקה הבאה הזמנו 48 שעות לפני הטיסה חזור, הזמנו מראש לחדר במלון. טוב שעשינו כך כיוון שביטלו את הטיסה שלנו בחזור והיינו צריכים את השעות הנוספות.
  • אם אתם מבקרים בקניון האמירויות (זה עם הסקי) אל תוותרו על רכישת מזכרת מיוחדת ממקום שנקרא Bateel Boutique, יש שם יין מתמרים ותפוחים ללא אלכוהול, בחירתם של השפים המקומיים, ותמרים במגוון ציפויים ומילויים, מזכרת יפה ומיוחדת מדובאי! יש להם גם אריזה לבקבוק שלא ישבר בטיסה.

תכנון הטיול שלנו:
  • יום 1: בבוקר גן הפרחים מקום מקסים וצבעוני, לא מפסיקים לצלם. בערך שעה וחצי הסתובבות. יש שם דוכני אוכל, שייקים ומזכרות. אפשר להגיע משם דרך שער 2 ברגל לגן הפרפרים אבל אנחנו העדפנו לוותר ולעשות קניות. לקחנו מונית לאאוטלט דובאי לשופינג (יש שם מותגים מוכרים של כל מה שתרצו) ומשם לכפר הגלובלי. בכניסה לכפר הגלובלי יש אפשרות להשכיר לוקרים לשופינג שעושים בקניון בעלות של כ-15 דירהם, כך שאם לא בא לכם לשכור רכב ליום של השופינג אפשר בהחלט להשתמש באופציה הזו. המקום מקסים, כדאי להגיע סביב השעה 17.00, ב-22.00 יש מופע זיקוקים נחמד ומומלץ לסיים את הביקור במסאג' תאילנדי שנמצא באחד מדוכני הכניסה למתחם. יש שדרה של מסעדות שלא קשורה לאוכל שמציעים הדוכנים, אנחנו אכלנו במסעדה ההודית והיה מעולה. גם הבקלאווה בדוכן הטורקי בכניסה מומלץ – יקר אבל ממש טעים! ההופעה בדוכן של אפריקה מקסימה, הדוכנים מעניינים וקצת שונים מהביתנים האחרים בכפר.
  • יום 2: בבוקר ביקור במרכז התרבותי "שיח מוחמד בן ראשיד אל מכתום להבנת תרבות איחוד האמירויות הערביות", צריך להזמין מראש סיור דרך האתר ולבחור מתוך אפשרויות שישנן פתוחות לאותו היום.
    הזמנו טיול באוטובוס תיירים, שמענו הסברים וסיפורים על העיר העתיקה של אל פהידי ועל משפחת המלוכה ממדריך אמירתי מקומי עם אנגלית רהוטה והצטלמנו בכל מיני נקודות עניין. לאחר מכן חזרנו לבראנץ' במרכז עם מדריכה נוספת, שם הייתה שיחה פתוחה וחברית עם המשתתפים והמדריכה תוך כדי ארוחה טעימה מאד של מאכלים אמירתיים מסורתיים. היה מעניין מאד ומומלץ!
    משם לקחנו סירה לאיזור שוק התבלינים ושוק הזהב, תמורת 2 דירהם לכל כיוון. היה נחמד אבל המוכרים מאד אגרסיבים ולא נותנים ללכת צעד אחד בשקט. את שוק הטקסטיל שהיה דווקא בצד שלנו כבר לא ביקרנו ודווקא הוא נחשב לשוק שיותר נחמד להסתובב בו.
    בערב ראינו את מופע המזרקות המפורסם מהמרפסת של מסעדה בקניון דובאי בשם TRIRD ELEMENT, אם אומרים לכם שאין מקום בחוץ אל תוותרו ותבקשו להתחיל בפנים ולהרשם ברשימת ההמתנה לשולחן בחוץ. לא משנה מעשנים או לא (לא נתקלנו גם ככה במעשנים). החוויה מדהימה כשיושבים בשולחן שצופה על המזרקות מלמעלה.
    כמובן שלאחר מכן מיהרנו לכרטיסים שסגרנו מראש לבורג חליפה, העיר מאד יפה ורומנטית בלילה, הכל מואר ומנצנץ. הטעות היחידה היתה שהזמנו את הכרטיסים לשעה מאוחרת מידי ( 23.00) וכשסיימנו בדיוק סגרו את הקניון והיה תור ארוך ומייגע של 45 דקות למוניות.
  • יום 3: גלגל ענק עין דובאי – אטרקציה מדהימה לא לוותר! נכנסים למעין תא ענקי ושקוף, מאד בטיחותי. גם שם כמובן יש תורים ארוכים ומומלץ להגיע חצי שעה לפני הזמן שרשום על הכרטיס. משם המשכנו ברגל לארוחת צהריים במסעדה מושלמת שנקראת CLAY , נהנינו מאד מהאוכל והאוירה. יש להם את קינוח הבית שאסור לפספס בשום אופן! מהגלגל הענק המשכנו לתצפית הדקלים בשקיעה, 17.00. יש במגדל התצפית גם קניון כך שאם אתם רוצים להסתובב לפני או אחרי התצפית יש לכם את האפשרות. המלצה שלי – לא למהר לעבור מחדר לחדר בדרך לתצפית כי לא ניתן לחזור אחורנית! היינו למעלה שעה וחצי ולא הפסקנו להתפעל מהנוף היפה!
    משם המשכנו ל-THE POINT לראות את המזרקות של אי הדקלים ולהסתובב בדוכנים, מסתבר שצריך לקחת לשם מונית. ארוחת ערב הזמנו במלון אטלנטיס, גם אם לא ישנים שם ניתן לאכול במסעדות המלון. מאד יפה ונחמד להסתובב שם, יש הופעות כמעט בכל מסעדה ובלובי של המלון.

תהנו!

» לפוסט המקורי בקובצת הפייסבוק שלנו

שם תוכלו לשאול ולהתייעץ עם טל בכל הקשור לטיול המדהים שלה בדובאי.